Εξάμηνο: | 2ο | Διδάσκοντες: | Δρ Μακρή Αικατερίνη | |
Ομάδα: | 1 | |||
Κατηγορία: | Επιλογής | |||
ECTS: | 7 | Περίγραμμα |
Εξάμηνο: | 2ο | Διδάσκοντες: | Δρ Μακρή Αικατερίνη | |
Ομάδα: | 1 | |||
Κατηγορία: | Επιλογής | |||
ECTS: | 7 | Περίγραμμα |
Στην 1η ενότητα παρουσιάζεται και οριοθετείται εννοιολογικά η Ομαδοσυνεργατική μάθηση, σε σχέση με συγκεκριμένους άξονες όπως οι ρόλοι εκπαιδευτικού και μαθητών, η κοινωνική ενορχήστρωση της τάξης, η εργονομία του χώρου και του μαθησιακού περιβάλλοντος, τα εργαλεία και οι πηγές και ο παράγοντας χρόνος.
Στη 2η ενότητα γίνεται μία επισκόπηση των εργαλείων ΨΤ που μπορούν να υποστηρίξουν το σχεδιασμό και την υλοποίηση συνεργατικών περιβαλλόντων μάθησης: Ενδεικτικά, οι κατηγορίες: εργαλεία CSCL, εργαλεία συμμετοχικού ιστού (Web 2.0), εργαλεία συνεργασίας τύπου CSCW, εργαλεία συνεργατικής δόμησης της επιχειρηματολογίας, εργαλεία αγώνων επιχειρημάτων (Debate), εργαλεία συνεργατικής συγγραφής (Wikis, Google collaborative suite).
Η 3η και η 4η ενότητα εστιάζουν σε συγκεκριμένες συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές όπως: ο καταιγισμός ιδεών, η συνεργατική συναρμολόγηση, το παιχνίδι ρόλων, η επίλυση προβλήματος, ο αγώνας επιχειρηματολογίας και η εμπλουτισμένη εισήγηση. Οι τεχνικές παρουσιάζονται αναλυτικά και σχεδιάζονται παράλληλα σε ομάδες εφαρμογές σε μορφή μικρόδιδασκαλίας, οι οποίες υλοποιούνται διά ζώσης και με τη μέθοδο της μικτής εκπαίδευσης.
Η 5η ενότητα καλύπτει το θέμα της αξιολόγησης δραστηριοτήτων και εφαρμογής ομαδοσυνεργατικών τεχνικών με ΨΤ. Αναλυτικά παρουσιάζεται η κατασκευή διαβαθμισμένων κλιμάκων αξιολόγησης (rubrics).
Η 6η ενότητα καλύπτει θεματικά τα κοινωνικά δίκτυα στην εκπαίδευση βάσει δύο αξόνων: (α) της επαγγελματικής ανάπτυξης και (β) της παιδαγωγικής τους αξιοοποίησης με στόχο την ενίσχυση της Ομαδοσυνεργατικής μάθησης μέσα από αυτά.