Εξάμηνο: | 1ο | Διδάσκοντες: | Καρκαζής Παναγιώτης, Αναπληρωτής Καθηγητής | |
Ομάδα: | 2 | Παπανικολάου Κυπαρισσία, Καθηγήτρια | ||
Κατηγορία: | Επιλογής | Μαρία Τζελέπη, Δρ. | ||
ECTS: | 7 | Περίγραμμα | ||
Παρουσίαση: |
Εξάμηνο: | 1ο | Διδάσκοντες: | Καρκαζής Παναγιώτης, Αναπληρωτής Καθηγητής | |
Ομάδα: | 2 | Παπανικολάου Κυπαρισσία, Καθηγήτρια | ||
Κατηγορία: | Επιλογής | Μαρία Τζελέπη, Δρ. | ||
ECTS: | 7 | Περίγραμμα | ||
Παρουσίαση: |
Στην 1η ενότητα μελετάται η ένταξη της ρομποτικής στην εκπαιδευτική πράξη. Η ενότητα αφορά μεθοδολογίες σχεδιασμού μαθησιακών πλαισίων που αξιοποιούν εκπαιδευτική ρομποτική. Μεθοδολογία σχεδιασμού project εκπαιδευτικής ρομποτικής. Ο ρόλος της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην ολιστική προσέγγιση STEM/STEAM. Οι φοιτητές οργανώνονται σε ομάδες εργασίας και επιλέγουν αντικείμενα και την ρομποτική πλατφόρμα στην οποία σχεδιάζουν ένα project. Οι εργασίες παρουσιάζονται και αξιολογούνται στο τέλος του εξαμήνου.
Η 2η ενότητα επιχειρείται μία εισαγωγή στην έννοια του ρομπότ και τα βασικά χαρακτηριστικά του καθώς και της ρομποτικής ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Ειδικότερα μελετώνται (α) οι βασικές αρχές/έννοιες που διέπουν τη ρομποτική καθώς και η χρησιμότητά της ως εκπαιδευτικό εργαλείο, (β) εναλλακτικές τεχνολογίες και πλατφόρμες ρομποτικής που αξιοποιούνται στην εκπαίδευση, και (β) εκπαιδευτικές εφαρμογές της ρομποτικής σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα ή διαθεματικά project και βαθμίδες εκπαίδευσης.
Οι ενότητες 4, 5, και 6 εστιάζουν σε εναλλακτικές τεχνολογίες που αξιοπούνται στις διάφορες βαθμίδες εκπαίδευσης. Εστιάζουν τόσο στην κατασκευή του ρομπότ όσο και τον προγραμματισμό του με χρήση κατάλληλου λογισμικού και προσομοιωτών εκπαιδευτικής ρομποτικής. Έμφαση δίνεται στην υλοποίηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε εργαστηριακό περιβάλλον.