Τεχνητή Νοησμοσύνη στην Εκπαίδευση

Εξάμηνο: 3ο Διδάσκοντες: Παπανικολάου Κυπαρισσία, Καθηγήτρια
Ομάδα: 2 Τρούσσας Χρήστος, Επίκουρος Καθηγητής
Κατηγορία: Επιλογής  
ECTS: 7 Περίγραμμα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Eνότητα 1: Εισαγωγή στην ΤΝ στην εκπαίδευση

  • Επισκόπηση του πεδίου της ΤΝ στην εκπαίδευση
  • Πλεονεκτήματα και προκλήσεις της ΤΝ στην εκπαίδευση
  • Προσαρμοστικά συστήματα μάθησης, Ευφυή συστήματα διδασκαλίας, Σχεδιασμός παιχνιδιών και ΤΝ, Εξατομικευμένες μαθησιακές διαδρομές σε Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης, Αυτοματοποιημένη αξιολόγηση και ανατροφοδότηση

Ενότητα 2: Σχεδιασμός μαθησιακών εμπειριών ενισχυμένων με ΤΝ

  • Σύγχρονες Εφαρμογές ΤΝ που αξιοποιούνται στην εκπαίδευση: ChatGpt
  • Ανάπτυξη εκπαιδευτικού περιεχομένου βασισμένου στην ΤΝ
  • Σχεδιασμός γραπτών εργασιών με τεχνητή νοημοσύνη
  • Αξιοποίηση της ΤΝ για την παροχή έγκαιρης και στοχευμένης ανατροφοδότησης
  • Συνεργατική μάθηση σε περιβάλλοντα ΤΝ
  • Ψηφιακά παιχνίδια και ΤΝ
  • Ανάλυση δεδομένων για τις επιδόσεις φοιτητών

Ενότητα 3: Εξελίξεις στην ΤΝ και η σύνδεσή τους με την εκπαίδευση

  • Θεμελιώδεις αρχές της ΤΝ
  • Ανάπτυξη του γραμματισμού της ΤΝ σε φοιτητές
  • Ανάλυση των κύριων αλγορίθμων που χρησιμοποιούνται στη βελτιστοποίηση της διδασκαλίας και της εκπαιδευτικής εμπειρίας.
  • Τρέχουσες επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις.

Ενότητα 4: Ηθικά ζητήματα στην ΤΝ για εκπαιδευτικούς

  • Διασφάλιση διαφάνειας και λογοδοσίας.
  • Θέματα προστασίας της ιδιωτικότητας και των προσωπικών δεδομένων σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
  • Θέματα δημοκρατίας, ισότιμης πρόσβασης και δικαιωμάτων στην εκπαίδευση που ενισχύεται από ΤΝ.

 

Η Ενότητα 1 περιλαμβάνει και συνθέτει δομικές έννοιες από την περιοχή της ΤΝ και της Εκπαίδευσης με έμφαση στη σύνθεσή τους. Διερευνά πτυχές και εφαρμογές της ΤΝ στην εκπαίδευση όπως έχουν εξελιχθεί στην πορεία του χρόνου μέχρι σήμερα. Η Ενότητα 2 αφορά σε γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για την αποτελεσματική ενσωμάτωση εργαλείων ΤΝ στην εκπαιδευτική πράξη. Εστιάζει στην αξιοποίηση της ΤΝ για τη βελτίωση πτυχών των διδακτικών πρακτικών, την εξατομίκευση των μαθησιακών εμπειριών και την αντιμετώπιση των διαφορετικών αναγκών των εκπαιδευόμενων. Η Ενότητα 3 αφορά σύγχρονες εξελίξεις της ΤΝ και του τρόπου με τον οποίο επηρεάζουν την εκπαίδευση και η Ενότητα 4 εστιάζει σε θέματα ηθικής και δεοντολογίας στην εφαρμογή της ΤΝ στον τομέα της εκπαίδευσης.