Οι διδάσκοντες στο ΔΠΜΣ «Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη» προέρχονται κυρίως από μέλη ΔΕΠ/ΕΔΙΠ των συνεργαζόμενων Τμημάτων του ΠΑΔΑ, ΕΚΠΑ και ΑΣΠΑΙΤΕ και δευτερευόντως από μέλη ΔΕΠ/ΕΔΙΠ άλλων Τμημάτων, από Ομότιμους Καθηγητές και από εξειδικευμένους επιστήμονες και ερευνητές με Διδακτορικό Δίπλωμα που δεν είναι μέλη ΔΕΠ.
Το ΔΠΜΣ «Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη» σε εναρμόνιση με την Πολιτική Ποιότητας του επισπεύδοντος Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών και του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, ενθαρρύνει την επιμόρφωση και ανάπτυξη της ποσότητας και ποιότητας του ερευνητικού έργου του διδακτικού του προσωπικού, με ποικίλους τρόπους, όπως με χορήγηση αδειών μετακίνησης για διδακτικούς ή ερευνητικούς λόγους στους διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ του Τμήματος, που εγκρίνονται από τα οικεία Τμήματα (Εκπαιδευτική Άδεια, διαδικασία κινητικότητας μέσω του προγράμματος ERASMUS, κλπ.) και με την ενθάρρυνση συμμετοχής σε επιστημονικά συνέδρια, σεμινάρια και ημερίδες, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Επίσης, το ΔΠΜΣ σε συνεργασία με τα συνεργαζόμενα τμήματα ενθαρρύνει σημαντικά την ενίσχυση των ερευνητικών δράσεων και συνεργασιών όπως και την παροχή υψηλού επιπέδου επιστημονικών αποτελεσμάτων, διατριβών και υπηρεσιών. Οι στόχοι αυτοί υλοποιούνται και σε συνεργασία με το ΠΑ.Δ.Α. με ποικιλία δράσεων, οι οποίες περιλαμβάνουν:
- Την υποστήριξη χορήγησης αδειών μετακίνησης, σε μέλη ΔΕΠ των συνεργαζόμενων Τμημάτων και διδάσκοντες του ΔΠΜΣ, για επιστημονικούς λόγους για το εσωτερικό ή το εξωτερικό (άρθρο 157 του ν. 4957/2022) (ένα έτος για κάθε έξι έτη συνεχούς υπηρεσίας ή έξι μήνες για κάθε τρία έτη συνεχούς υπηρεσίας). Η άδεια χορηγείται ύστερα από συμπλήρωση τριών ετών πραγματικής υπηρεσίας στο ΑΕΙ και εγκρίνεται από τη Συνέλευση του οικείου Τμήματος.
- Την υποστήριξη για τη μετακίνηση των διδασκόντων του ΔΠΜΣ με προγράμματα όπως το ERASMUS Staff Training, το ERASMUS Staff Training, και το ERASMUS Staff Mobility for Combined Teaching & Training, για έρευνα, διδασκαλία ή και για παρακολούθηση επιμορφώσεων, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται η ενημέρωσή τους για τις εξελίξεις σε διεθνές επίπεδο.
- Τη διατήρηση του αναγκαίου αριθμού διδακτικού και διοικητικού προσωπικού του ΔΠΜΣ
- Τη συστηματική ενημέρωση και ενθάρρυνση του προσωπικού του ΔΜΠΣ για τη σημασία της υλοποίησης ερευνητικού έργου υψηλού επιπέδου, το οποίο θα προωθήσει την αριστεία, θα ενισχύσει την χρηματοδότηση και θα οδηγήσει στην επιβράβευση των μελών του.
- Τον έγκαιρο προγραμματισμό υποβολής προτάσεων με συντονισμένη προσπάθεια των μελών ΔΕΠ.
- Την αύξηση του δημοσιευμένου ερευνητικού έργου και την υποστήριξη των πιο αδύναμων ερευνητικά μελών ΔΕΠ με τη συμμετοχή τους σε υφιστάμενες ερευνητικές ομάδες και τρέχοντα ερευνητικά έργα.
- Τη συνεχή χρηματοδότηση για προμήθεια ερευνητικού εξοπλισμού στο πλαίσιο Ιδρυματικών πόρων
- Τη χρηματοδότηση για προμήθεια ερευνητικού μικρο-εξοπλισμού από τα έσοδα του ΔΠΜΣ από την καταβολή διδάκτρων
- Τη βελτίωση και αύξηση των κτιριακών υποδομών με την εξασφάλιση νέων αιθουσών διδασκαλίας και εργαστηριακών χώρων και τη συντήρηση και αναβάθμιση της λειτουργικότητας των ήδη υπαρχόντων, που υλοποιούνται στο πλαίσιο των δυνατοτήτων των συνεργαζόμενων ΑΕΙ.
- Τη διοργάνωση συνεδρίων, ημερίδων ή άλλων εκδηλώσεων δημοσιοποίησης και προβολής των ερευνητικών επιτευγμάτων τόσο των μεταπτυχιακών φοιτητών όσο και του διδακτικού προσωπικού του ΔΠΜΣ.
- Την παροχή αιθουσών εξοπλισμένων με ηλεκτρονικό υπολογιστή, προβολέα για την παρουσίαση διαφανειών, οθόνη προβολής για προβολέα μεγάλης διάστασης, σύνδεση με το διαδίκτυο, οπτικό-ακουστικό σύστημα ταυτόχρονης διαδικτυακής μετάδοσης και αλληλεπίδρασης και διαδραστικό πίνακα. Όλες οι αίθουσες διαθέτουν κεντρικό σύστημα θέρμανσης και κλιματισμού.
Επιπλέον, το ΔΠΜΣ «Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη» έχει θέσει ως προτεραιότητα την ενίσχυση της σύνδεσης της έρευνας με τη διδασκαλία, την παραγωγή και την κοινωνία. Ο/Η Διευθυντής/ντρια και η Συντονιστική Επιτροπή του ΔΠΜΣ ενθαρρύνουν τους Διδάσκοντες να υλοποιούν συγκεκριμένες δράσεις για την εξοικείωση των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών με τις ερευνητικές διαδικασίες, όπως:
- Την εναρμόνιση της εκπαίδευσης και του περιεχομένου των μαθημάτων με τις νέες εξελίξεις στο χώρο των Ψηφιακών Τεχνολογιών, των Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
- Την αξιοποίηση μελετών περίπτωσης και παραδειγμάτων κατά τη διάρκεια των διαλέξεων τα οποία βασίζονται σε νέα ερευνητικά δεδομένα και καινοτόμες τεχνολογίες, μεθοδολογίες και πρακτικές
- Την οργάνωση συμμετοχής των φοιτητών σε ομαδικές ή ατομικές εργασίες που περιλαμβάνουν τόσο τη συλλογή δεδομένων όσο και την ανάλυση αυτών.
- Την οργάνωση συμμετοχής των μεταπτυχιακών φοιτητών σε ερευνητικά έργα ή ερευνητικές συνεργασίες, μέσω της διπλωματικής τους εργασίας.