Εκπαίδευση από Απόσταση με Ψηφιακές Τεχνολογίες

Εξάμηνο: 2ο Διδάσκοντες: Παπανικολάου Κυπαρισσία, Καθηγήτρια
Ομάδα: 2
Κατηγορία: Υποχρεωτικό Περίγραμμα
ECTS: 8

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  1. Εκπαίδευση από Απόσταση (ΕαΑ):
    • Βασικές Έννοιες: εκπαίδευση από απόσταση, μικτή μάθηση, η-μάθηση
    • Ανοικτή Μάθηση και Ανοικτά Πανεπιστήμια
    • Οργάνωση μαθημάτων σε πλαίσιο ΕαΑ: δομικά στοιχεία και νέοι ρόλοι
    • Σύγχρονες τάσεις στην ΕαΑ και Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCs)
  2. Ανάπτυξη μαθημάτων/δραστηριοτήτων σε πλαίσιο η-μάθησης
    • Αρχές συγγραφής ψηφιακού υλικού για ΕαΑ
    • Παιδαγωγικά πλαίσια σχεδιασμού μαθημάτων/δραστηριοτήτων
    • Ανεστραμμένη τάξη
    • Μαθησιακός σχεδιασμός και ψηφιακά εργαλεία (Learning designer, ILDE)
  3. Ψηφιακά περιβάλλοντα η-μάθησης
    • Σύγχρονη και ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
    • Συστήματα Διαχείρισης Mαθημάτων/Μάθησης (eclass, Moodle, LAMS)
    • Συστήματα αλληλοαξιολόγησης μεταξύ ομοτίμων
    • Εκπαιδευτικά/μαθησιακά δεδομένα και η αξιοποίησή τους
  4. Διαδικτυακά περιβάλλοντα που υποστηρίζουν εξατομικευμένη μάθηση
    • Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εξατομικευμένη μάθηση
    • Περιβάλλοντα Σχεδιασμού Εξατομικευμένης Μάθησης (CPELDS, INSPIREus)
    • Αρχιτεκτονική ευφυών και προσαρμοστικών εκπαιδευτικών συστημάτων
    • Ανοιχτή μοντελοποίηση εκπαιδευόμενου
    • Παραδείγματα συστημάτων

 

Στην 1η ενότητα παρουσιάζονται (i) η έννοια της ανοιχτής μάθησης και της ευέλικτης πρόσβασης στη δια βίου μάθηση, (ii) τα χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής πρακτικής της εκπαίδευσης από απόσταση στο πλαίσιο ενός ανοικτού πανεπιστημίου (ρόλοι, εκπαιδευτικό υλικό, οργάνωση υποστήριξης και συμβουλευτικών συναντήσεων), της η-μάθησης καθώς και του μικτού μοντέλου μάθησης, (iii) σύγχρονες τάσεις και εκπαιδευτικές πρακτικές στην περιοχή της εκπαίδευσης από απόσταση όπως τα MOOCs τα οποία αποτελούν αλλαγή παραδείγματος στο χώρο.

 

Στην 2η ενότητα αναλύονται θέματα που άπτονται στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό σεναρίων για η-μάθηση και αφορούν (α) το παιδαγωγικό υπόβαθρο του σχεδιασμού ψηφιακού υλικού και δραστηριοτήτων για ΕαΑ, (β) συστήματα που υποστηρίζουν το σχεδιασμό σεναρίων όπως Learning Designer και ILDE.

 

Στην 3η ενότητα παρουσιάζονται ψηφιακά περιβάλλοντα η-μάθησης και οι δυνατότητες που προσφέρουν στη διαχείριση ηλεκτρονικών τάξεων, στο σχεδιασμό μαθησιακών δραστηριοτήτων, δραστηριοτήτων αλληλοαξιολόγησης καθώς και γενικότερα στην εποπτεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας όπως eclass, Moodle, LAMS.

 

Η 4η ενότητα εστιάζει σε ψηφιακά περιβάλλοντα που υποστηρίζουν εξατομικευμένη μάθηση και διαφοροποιημένη διδασκαλία. Αναλύονται (α) οι απαιτήσεις σχεδιασμού τέτοιων σεναρίων και παραμέτρων που λαμβάνονται υπόψη, (β) συστήματα και λειτουργίες που επιτρέπουν το σχεδιασμό και την παροχή εξατομικευμένων μαθησιακών εμπειριών.