Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Ψηφιακών Μαθησιακών Περιβαλλόντων

Εξάμηνο: 3ο Διδάσκοντες: Γεωργούλη Κατερίνα, Καθηγήτρια
Ομάδα: 2  
Κατηγορία: Επιλογής  
ECTS: 7 Περίγραμμα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ενότητα 1: Μικτή Μάθηση και Εργαλεία Υποστήριξης

1.1. Ηλεκτρονική μάθηση και Εκπαιδευτική Τεχνολογία

  • Έννοια της Μικτής Μάθησης, παραδείγματα, προκλήσεις, και στόχοι
  • Ο ρόλος της εκπαιδευτικής τεχνολογίας στη μικτή μάθηση

1.2. Εργαλεία για μια Τάξη υποστηριζόμενη από την Τεχνολογία

  • Blogs, Wikis, Podcasts
  • Ερωτηματολόγια με Google Forms
  • Scratch, quiz με ClassMarker
  • Εκπαιδευτικά βίντεο με VideoScribe, ενσωμάτωση quiz με Edpuzzle
  • Χρήση MIT App Inventor και Blippar

 

Ενότητα 2: Περιβάλλοντα Σύγχρονης Μάθησης

2.1. Περιβάλλοντα για απομακρυσμένη σύγχρονη υποστήριξη

  • Τηλεδιασκέψεις: Skype, Zoom, Microsoft Teams
  • Κοινωνικά δίκτυα

2.2. Περιβάλλοντα για μαζική ανοιχτή απομακρυσμένη ασύγχρονη διδασκαλία – MOOCs

 

Ενότητα 3: Εκπαιδευτικό Λογισμικό και Περιβάλλοντα Εκμάθησης

3.1. Γενικά χαρακτηριστικά Λογισμικού για απόκτηση γνώσεων

  • Περιβάλλοντα Εκμάθησης
  • Υπερμέσα/Πολυμέσα
  • Αυτοαξιολόγηση/Ασκήσεις
  • Προσομοιώσεις
  • Εκπαιδευτικά Παιχνίδια
  • Περιβάλλοντα Ηλεκτρονικής Εξέτασης

3.2. Ανοιχτοί υπερμεσικοί πόροι μαθησιακού περιεχομένου

  • Φωτόδενδρο και άλλοι πόροι

 

Ενότητα 4: Στάδια Ανάπτυξης Εκπαιδευτικού Λογισμικού

4.1. Τα στάδια ανάπτυξης (Ανάλυση-Σχεδίαση-Υλοποίηση-Διανομή)

4.2. Ανασκόπηση Μοντέλων Σχεδίασης και Ανάπτυξης

  • Ανάλυση
  • Σχεδιασμός
  • Προτυποποίηση και Ανάπτυξη
  • Αξιολόγηση
  • Δικαιώματα χρήσης λογισμικού (copyrights)

 

Ενότητα 5: Εργαλεία Ανάπτυξης και Σχεδίασης Πολυμεσικών Εφαρμογών

5.1. Εργαλεία συγγραφής εφαρμογών πολυμέσων (authoring tools)

5.2. Διαδικτυακές πολυμεσικές εφαρμογές, δημιουργία ιστοσελίδων με HTML5 και εμπλουτισμός με υπερσυνδέσμους και υπερμέσα

 

Ενότητα 6: Σχεδίαση και Δημιουργία Πολυμεσικής Εφαρμογής με Ενσωμάτωση Σύγχρονων Εργαλείων

6.1. Σχεδίαση και δημιουργία πολυμεσικής εφαρμογής

  • Ενσωμάτωση υπερμεσικού και δυναμικού κειμένου
  • Συνθετική κίνηση
  • Συρόμενα αντικείμενα (drag & drop)
  • Κουίζ, εικόνες και βίντεο

6.2. Σύνδεση, ενσωμάτωση και ολοκλήρωση διαδραστικού περιεχομένου και πολυμεσικών εφαρμογών σε υπάρχοντα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, πλατφόρμες ή ιστοσελίδες.

 

Ενότητα 7: Συνοπτική Ανασκόπηση και Εφαρμογή σε Πρακτικό Σενάριο

7.1. Παρουσίαση συγχρονών εργαλείων, όπως το MIT App Inventor και το Blippar, για τη δημιουργία πολυμεσικών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων.

7.2. Εφαρμογή των προηγούμενων ενοτήτων σε υποδειγματικό περιβάλλον, σε συνεργασία με τους εκπαιδευόμενους.

Στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση, η εφαρμογή, και η αξιοποίηση των σύγχρονων εργαλείων και τεχνολογιών για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ψηφιακών μαθησιακών περιβαλλόντων.