3ος Κύκλος Διαλέξεων 2022-23

To Διιδρυματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη» διοργανώνει κύκλο διαλέξεων με προσκεκλημένους ομιλητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Σκοπός του Κύκλου Διαλέξεων είναι η προώθηση του διαλόγου της Πληροφορικής με τις Επιστήμες της Εκπαίδευσης. Ιδιαίτερα, ο Κύκλος Διαλέξεων στοχεύει στην ανάδειξη σύγχρονων επιστημονικών επιτεύγματων από το χώρο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας και τη διερεύνηση επίκαιρων ανοικτών θεμάτων που σχετίζονται με την ανάπτυξη ή/και την αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών στο χώρο της εκπαίδευσης, καθώς και θεμάτων δεοντολογίας που αναδύονται.
Ο κύκλος διαλέξεων στοχεύει επίσης στην προώθηση της επικοινωνίας των μεταπτυχιακών φοιτητών του προγράμματος με σύγχρονα επιστημονικά επιτεύγματα και επιστήμονες από το χώρο της εκπαιδευτικής τεχνολογίας προωθώντας παράλληλα την ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους ανάπτυξη.

e-ΧΩΡΟΣ ΔΙΑΛΕΞΗΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

Τετάρτη 23/11/2022, ώρα 5:00 – 6:15 μ.μ. (εξ αποστάσεως)

 

 

Κωνσταντίνα Χαραλάμπους

Επίκουρη Καθηγήτρια
Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

Μαρία Μελετίου

Καθηγήτρια
Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σχολή Επιστημών της Αγωγής, Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου

 

 

Τίτλος ομιλίας

READTWINNING & Eπαυξημένη ανάγνωση: Aνάπτυξη φιλαναγνωσίας μέσα από ψηφιακά εργαλεία

Περίληψη

Η διάλεξη εστιάζει στο ερευνητικό έργο ‘ReadTwinning: Connecting students through shared interests to develop a love for reading’  (Σύνδεση μαθητών/μαθητριών μέσω κοινών ενδιαφερόντων για την ανάπτυξη φιλαναγνωσίας) το οποίο ξεκίνησε το 2019 με διάρκεια 3 χρόνια (Erasmus+). Το READTWINNING στοχεύει στην ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών και εργαλείων για την προώθηση της ανάγνωσης και καλλιέργεια φιλαναγνωσίας, μέσα από τη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ σχολικών δραστηριοτήτων και προσωπικών ενδιαφερόντων των παιδιών, και την προώθηση κοινωνικών δεσμών μεταξύ μαθητών και μαθητριών διαφόρων τάξεων, σχολείων, πολιτισμών και χωρών. Τα τελευταία χρόνια, τα διαθέσιμα στοιχεία σχετικά με τον αναγνωστικό γραμματισμό καταδεικνύουν την ανάγκη για μια ισχυρή και μεθοδολογικά καινοτόμα δέσμευση από τα Ευρωπαϊκά σχολεία για την προώθηση της αγάπης για την ανάγνωση καθώς ένας στους πέντε 15χρονους στην ΕΕ έχει χαμηλές επιδόσεις στην ανάγνωση. Ειδικότερα τα παιδιά από μεταναστευτικά υπόβαθρα ή από μη προνομιούχες ομάδες είναι λιγότερο πιθανό να διαβάζουν καλά στο σχολείο και τείνουν να έχουν λιγότερα κίνητρα για ανάγνωση από τους συμμαθητές τους (Πηγή: ‘Pisa and the EU 2018’ and ‘PISA 2018’).
Στην ομιλία θα παρουσιαστεί αρχικά το θεωρητικό υπόβαθρο του έργου και στη συνέχεια θα παρουσιαστούν επιλεγμένες δράσεις και πρακτικές που εφαρμόστηκαν από τους εταίρους του πρότζεκτ.

Τετάρτη 7/12/2022, ώρα 5:00 – 6:15 μ.μ., αίθουσα Κ16 218

 

Γιώργος Φεσάκης

Τμήμα των Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού,
Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών,
Πανεπιστήμιο Αιγαίου

 

Τίτλος ομιλίας

Ενσωμάτωση της Υπολογιστικής Σκέψης και της Ρομποτικής στο νέο ΠΣ Πληροφορικής του Γυμνασίου

Περίληψη

Καθώς η Πληροφορική και η Υπολογιστική Σκέψη διαχέονται όλο και περισσότερο στο κοινωνικό, το οικονομικό και το πολιτισμικό σύστημα γίνεται κοινή πεποίθηση ότι θα διαμορφώνουν καθοριστικά τον ψηφιακό μετασχηματισμό του σύγχρονου κόσμου. Για την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στον ψηφιακό μετασχηματισμό απαιτείται η ανάπτυξη σύνθετου πλέγματος ψηφιακών ικανοτήτων από την γενική εκπαίδευση. Για τον λόγο αυτό όλο και περισσότερες χώρες συμπεριλαμβάνουν υποχρεωτικά μαθήματα Πληροφορικής στα προγράμματα σπουδών τους. Ποιοι είναι όμως οι ρόλοι που καλούνται να διαδραματίσουν τα ΠΣ πληροφορικής  στη Γενική Εκπαίδευση; Ποιες έννοιες και ικανότητες χρειάζεται να περιλαμβάνουν; Ποιες διδακτικές προσεγγίσεις προτείνονται από τη διεθνή εμπειρία; Τι διάλογο θα αναπτύσσουν τα ΠΣ της Πληροφορικής με αυτά των υπόλοιπων σχολικών αντικειμένων; Πως θα ενσωματώνουν και την Υπολογιστική Σκέψη, τη Ρομποτική και τη διεπιστημονικότητα ώστε να εξυπηρετούν τον γενικό παιδευτικό τους ρόλο; Αυτά τα ερωτήματα αποτελούν την βάση για την ομιλία και την συζήτηση που θα ακολουθεί.

Συνεργασία των:

  • ΠΑΔΑ

    Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Συστημάτων Ηλεκτρονικής Μάθησης

  • ΑΣΠΑΙΤΕ

    Εργαστήριο Εκπαίδευσης από Απόσταση με Ψηφιακές Τεχνολογίες

  • ΕΚΠΑ

    Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας

  • ΕΚΠΑ

    Κέντρο Αριστείας: Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες