Εξάμηνο: | 2ο | Διδάσκοντες: | Παπανικολάου Κυπαρισσία, Καθηγήτρια | |
Ομάδα: | 2 | |||
Κατηγορία: | Υποχρεωτικό | Περίγραμμα | ||
ECTS: | 8 |
Εξάμηνο: | 2ο | Διδάσκοντες: | Παπανικολάου Κυπαρισσία, Καθηγήτρια | |
Ομάδα: | 2 | |||
Κατηγορία: | Υποχρεωτικό | Περίγραμμα | ||
ECTS: | 8 |
Στην 1η ενότητα παρουσιάζονται (i) η έννοια της ανοιχτής μάθησης και της ευέλικτης πρόσβασης στη δια βίου μάθηση, (ii) τα χαρακτηριστικά της εκπαιδευτικής πρακτικής της εκπαίδευσης από απόσταση στο πλαίσιο ενός ανοικτού πανεπιστημίου (ρόλοι, εκπαιδευτικό υλικό, οργάνωση υποστήριξης και συμβουλευτικών συναντήσεων), της η-μάθησης καθώς και του μικτού μοντέλου μάθησης, (iii) σύγχρονες τάσεις και εκπαιδευτικές πρακτικές στην περιοχή της εκπαίδευσης από απόσταση όπως τα MOOCs τα οποία αποτελούν αλλαγή παραδείγματος στο χώρο.
Στην 2η ενότητα αναλύονται θέματα που άπτονται στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό σεναρίων για η-μάθηση και αφορούν (α) το παιδαγωγικό υπόβαθρο του σχεδιασμού ψηφιακού υλικού και δραστηριοτήτων για ΕαΑ, (β) συστήματα που υποστηρίζουν το σχεδιασμό σεναρίων όπως Learning Designer και ILDE.
Στην 3η ενότητα παρουσιάζονται ψηφιακά περιβάλλοντα η-μάθησης και οι δυνατότητες που προσφέρουν στη διαχείριση ηλεκτρονικών τάξεων, στο σχεδιασμό μαθησιακών δραστηριοτήτων, δραστηριοτήτων αλληλοαξιολόγησης καθώς και γενικότερα στην εποπτεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας όπως eclass, Moodle, LAMS.
Η 4η ενότητα εστιάζει σε ψηφιακά περιβάλλοντα που υποστηρίζουν εξατομικευμένη μάθηση και διαφοροποιημένη διδασκαλία. Αναλύονται (α) οι απαιτήσεις σχεδιασμού τέτοιων σεναρίων και παραμέτρων που λαμβάνονται υπόψη, (β) συστήματα και λειτουργίες που επιτρέπουν το σχεδιασμό και την παροχή εξατομικευμένων μαθησιακών εμπειριών.